در سوگ درگذشت امین تارخ

امین تارخ

چهره‌ی عادی غروب . فرقش چیست مرگِ هنگام یا مرگی نا‌به‌هنگام . لَم دادن و نظاره‌گر بودن ، تیتر هوا کردن و سپردنِ رسالت انسانی به گوشی‌های موبایل . نطقِ جملاتی دروغ و قلابی برای تاریخ !حفظِ بارگاهِ استراحت . باور به جاودانگی خود و لگد زدن به هر چه رسم است و رسوم ، تف کردن به پژمردگی یک همکار ، یک استاد ، یک دوست ، یک خاطره . ندانستنِ معنی و مفهومِ مرگِ مفاجا . رذالتِ پرجوش و خروشِ بازیگری رو به روی موبایل ها و سخنرانی در بابِ فقدانِ دوست هنرمندِ از دست رفته . رسیدنِ به مرحله‌ی مانیفستِ درک نشده ی حمید هامون ( راحت لم دادن ) ، بله راحت لَم دادن و شاهد بودن . سریرِ مرده را تنها گذاشتن . جای خالی مهدی هاشمی از همراهی امین تارخ در مرگ یزد گرد ، جای خالی مسعود کیمیایی برای به خاک سپردنِ یکی دیگر از همراهان سرب ، رئیس ! جای خالی داریوش مهرجویی برای خداحافظی اش از حسامِ سارا . جای خالی علی نصیریان همبازی وی در سربه‌داران . آیا امین تارخ کوچک تر از محمدعلی کشاورز بود که در پاندمی کرونا برایش سوگ گرفتید ؟

امین تارخ در مرگ یزد گرد

شاید جای خالی شنیدنِ جملات یا نامه ای از سوسن تسلیمی یا بهرام بیضایی ! . . . جاخالی ها را پر کنید .

همین طور اکبر عبدی و حمید جبلی ای برادرانِ امین تارخ در مادر ِ علی حاتمی چه بر شما رفته که در این خاکسپاری دیده نشدید ؟ اگر امین تارخ نبود پاییزانِ رسول صدر عاملی هم دیده نمیشد . آیا ایشان در خاکسپاری حاضر بودند ؟

حامد کمیلی و لعیا زنگنه ، مهدی هاشمی شما در اغما کنار امین تارخ درخشیدید ، شما کجا بودید ؟ حتما باید فاطمه معتمد آریا با آن جملات و حضور تصنعی اش حاضر باشد و شما نه ! او بازیگر نقش اول ِدلشدگان علی حاتمی بود آیا لیلای حاتمی نمیتوانست در سوگ تارخ حضور داشته باشد ؟ این رسم ِ ادب نیست ؟ آیا لیلای حاتمی نمیتوانست جمله یا پاراگرافی در این سوگ بنویسد؟

امین تارخ در فیلم مادر

خانم لیلا حاتمی ایشان اولین پارتنرِ حسابی و شاید تنها پارتنرِ حسابی شما در سینمایی هست که بهش مبتلا شده اید . شما رو به روی او در دلشدگان بازی کردید و جای خالی شما که در همه جا پر است حتی در فیلم های کارگردان های بدِ فیلم اول در خاکسپاری امین تارخ خالی بود . لطفا جواب هایی که به عباس یاری دادید را ندهید که مراسم محمدعلی کشاورز در کرونا خیلی هم خوب بود مثل شخصیت آرام خودش ! قلابی بودن جملات از دور و نزدیک به دل مینشیند . گاهی ما وظیفه ای داریم . این طور نیست ؟ شاید نیست . رسم ها را خراب کرده اید .

امین تارخ در ابن سینا

امین تارخ ، بازیگری با صدایی گرم و استثنائیی با تکنیک منحصر به فردش در صف بازیگرانی مثل خسرو شکیبایی ست . پرچم دار و یگانه است . مراسم خاکسپاری او اندوه‌ناک و مایه ی خفت خانه ی سینما و اهالی سینما و این سینماست .

امین تارخ در پرنده کوچک خوشبختی

خانم پوران درخشنده ، پرنده ی کوچک خوشبختی شما بدون امین تارخ به خوش اقبالی نمیرسید . کجا بودید ؟ شاید هم حضور داشتید و اسم شما را نیاورده اند . . .

آقای داریوش ارجمند که سالهاست ثابت کردید در چه فیلم هایی باید شما را یافت وجود شما در این مراسم اعتبار شما را به شما باز میگرداند . وای بر شما !

امین تارخ در سر به داران

اصغر همت ، همایون ارشادی ، سیروس مقدم ، محمدرضا فروتن ، آقای داریوش مهرجویی همیشه حاضر در صحنه و خیلی های دیگر آیا شما خواب هستید ؟ نگاهی کنیم به این مراسم و عکس و اسامی کسانی که به یاد این بازیگر بزرگ به خاکسپاری وی آمدند . ( لینک خاکسپاری امین تارخ )

امین تارخ در دلشدگان

مرگ مفاجا ی این بازیگر دوست داشتنی و هنرمند بر تمام اهالی تئاتر و سینما ، بر آنان که اهلش هستند و نه بر نا اهلان تسلیت .

جای او بسیار خالی خواهد بود .

جزیره در کهکشان

درباره ساناز سید اصفهانی

متولد 14 . 9 . 1360 در تهران ، از سن پنج سالگی وارد هنرستان عالی موسیقی شد و بعد به مدرسه ی هنر و ادبیات ِ صدا و سیما رفت . ساز تخصصی او پیانو بود که به صلاحدید خانواده از ادامه ی تحصیل در این رشته به صورت تخصصی منصرف شد و وارد رشته ی ریاضی فیزیک شد و پیانو را در کنار درس با اساتید مجرب به صورت خصوصی فرا گرفت . او دارای مدرک انیمیشن کامپیوتری از مجتمع فنی تهران میباشد و همزمان با تحصیل و کار در این رشته وارد دانشگاه سوره ی تهران شد و در رشته ی تئاتر ، گرایش ادبیات دراماتیک تحصیل کرد . همزمان با ورود به دانشگاه شروع به همکاری با مطبوعات شد . او با روزنامه هایی چون همشهری ، همشهری مناطق ، اعتماد ، اعتماد ملی ، شرق ، تهران امروز ، فرهیختگان و ماهنامه ی ادبی گلستانه ، مجله ی نقش آفرینان ، ماهنامه ی رودکی و سینما- چشم ( روح سرگردان موزه سینما )، ماهنامه ی سیاسی فرهنگی دنیای قلم . . . همکاری کرده است .