نامبرده حسین سرشار

نامبرده حسین سرشار

دور دور

نشست دوم

کتاب هفته : نامبرده حسین سرشار

مهمان هفته : سمیرا معینی

جهت ثبت نام و حضور با شماره 38400021 تماس حاصل نمایید .

سمیرا معینی دانشجوی رشته‌ی اتنوموزیکولوژی ، مدرس آواز کلاسیک و سلفژ. وی در سال 1387 با شروع فراگیری ساز ویلن در فرهنگسرای جهاددانشگاهی به شکل جدی وارد موسیقی شد . از سال 1391 تا کنون به آواز کلاسیک غربی زیر نظر اساتیدی چون لاداکافیان ، محمد یوسفی ، هادی قضات و هاسمیک کاراپتیان پرداخته است . علاقه‌ی جدی او در این روزها به پژوهش در زمینه حضور اپرا و آواز کلاسیک در ایران تبدیل شده است .

درباره‌ی کتاب هفته:

حسین سرشار خواننده‌ی اپرای ایرانی است که در دوران طلایی حضور اپرا در ایران ، از تاثیرگذارترین افرادِ این حوزه پیش از انقلاب 57 بوده است . ساناز سیداصفهانی نویسنده و روزنامه‌نگار در دهه هشتاد شمسی از طریق مصاحبه با افرادی که با سرشار ارتباطاتی داشته اند سعی در به تصویر کشیدن زندگی و شخصیت او داشته است . کتاب حاضر در سال 1399 به همت نشر دات در دسترس عموم قرار گرفت .

_

نوشته فوق یادداشت صفحه فرهنگسرای جهاد دانشگاهی مشهد است .

*حسین سرشار ، خواننده ی اپرای ایرانی در این یادداشت باید تبدیل به حسین سرشار خواننده ی ایرانی اپرا می شد .
*ساناز سیداصفهانی از طریق مصاحبه با افرادی که با سرشار ارتباطی داشته اند نیز باید تبدیل به اساتیدی که با او همکاری حرفه ای داشته اند تبدیل می شد ! .

_

آدرس : مشهد ، فرهنگسرای جهاد دانشگاهی مشهد /

درباره ساناز سید اصفهانی

متولد 14 . 9 . 1360 در تهران ، از سن پنج سالگی وارد هنرستان عالی موسیقی شد و بعد به مدرسه ی هنر و ادبیات ِ صدا و سیما رفت . ساز تخصصی او پیانو بود که به صلاحدید خانواده از ادامه ی تحصیل در این رشته به صورت تخصصی منصرف شد و وارد رشته ی ریاضی فیزیک شد و پیانو را در کنار درس با اساتید مجرب به صورت خصوصی فرا گرفت . او دارای مدرک انیمیشن کامپیوتری از مجتمع فنی تهران میباشد و همزمان با تحصیل و کار در این رشته وارد دانشگاه سوره ی تهران شد و در رشته ی تئاتر ، گرایش ادبیات دراماتیک تحصیل کرد . همزمان با ورود به دانشگاه شروع به همکاری با مطبوعات شد . او با روزنامه هایی چون همشهری ، همشهری مناطق ، اعتماد ، اعتماد ملی ، شرق ، تهران امروز ، فرهیختگان و ماهنامه ی ادبی گلستانه ، مجله ی نقش آفرینان ، ماهنامه ی رودکی و سینما- چشم ( روح سرگردان موزه سینما )، ماهنامه ی سیاسی فرهنگی دنیای قلم . . . همکاری کرده است .