سرمو نبر بابا ، من دخترتم


آنچه باید آخر بگویم اول می نویسم:
ای پدران و برادران و عمویان وخالویان
آنگاه که دختری متولد شد ، حٌناق نشود توی گلویتان ، آن دختران روزی زن خواهند شد ، برای آنان پاپوش درست نکنید ، آن ها عاشق خواهند شد ، برایشان غداره کشی نکنید آن ها از عشق فارغ خواهند شد ، چشم چرانی شان را نکنید ، آن ها در رشته ی مورد علاقه شان مهارت پیدا خواهند کرد ، برایشان خط و نشان نکشید که چه درسی برایشان بهتر است ، آنها در گردشی سی روزه انفجار خون را تجربه میکنند نامش قاعده یا عادت یا رگل یا پریود است ، وانمود نکنید که این جریان عادی جنسی کثیف است . وحشتکده درست نکنید ،شما در برابر مادران و دختران و خواهران تان تنها وظیفه دارید آغوشی باشید که هر وقت تیزی زمان آن ها را تراشید به پهنای آغوشتان بازگردند ، پدر آسمان است و آسمان اگر نبارد برکت نیست ، غیرتتان را خرج قواره ی معرفتتان بکنید . اُف بر تَن پدری که دخترش را در آغوش نکشید ، اُف بر دستی که جای نوازش گیسوان دخترش داس در دست گرفت و خرخره ی دخترش را برید . «آخ بابا لطفا منو نکش ! من دختر تو‌ام». هیچ زندانی قدر خانه ی پدر ِناامن تنگ نیست .

آن چیزی که آخر میگویم اما نخست باید می نوشتم این بود :
پیش از زناشوهری و تولید مثل روان پزشکی عاقل پیدا کنید تاببینید چندمرده حلاجید که مادری کنید یا پدری !
قتل و کشتن تنها با تیزی داس نیست . برای اینکه بدانید چند داس در روان زنان جا خوش کرده تنها باید زیر اشکهایشان بشینید و بشنوید . بیشتر ما زنان آرزویمان این شد تاکاش یک باره با داس خلاصمان میکردند تا روزی صد داس بر روانمان نزنند . در کوچه خیابان با فحش های خواهر و مادر خودتان را به سپهسالاری میرسانید و چهارنعل هم ادامه می دهید ، تف بر آنان که این کردند .

آیا هنوز وقت آن نرسیده است که پزشکان زنان و زایمان پیش از اینکه مراجع شان قصد بارداری داشته باشد به آنان توصیه کند به یک دکتر روان پزشک و روان شناس رراجعه کنند و برگه ی صحت و سلامت روان و صلاحیت دریافت کنند بعد وارد مرحله ی زناشویی شوند ؟

برای رومینا

#سانازسیداصفهانی

#ساناز_سید_اصفهانی

#sanazseyedesfahani

درباره ساناز سید اصفهانی

متولد 14 . 9 . 1360 در تهران ، از سن پنج سالگی وارد هنرستان عالی موسیقی شد و بعد به مدرسه ی هنر و ادبیات ِ صدا و سیما رفت . ساز تخصصی او پیانو بود که به صلاحدید خانواده از ادامه ی تحصیل در این رشته به صورت تخصصی منصرف شد و وارد رشته ی ریاضی فیزیک شد و پیانو را در کنار درس با اساتید مجرب به صورت خصوصی فرا گرفت . او دارای مدرک انیمیشن کامپیوتری از مجتمع فنی تهران میباشد و همزمان با تحصیل و کار در این رشته وارد دانشگاه سوره ی تهران شد و در رشته ی تئاتر ، گرایش ادبیات دراماتیک تحصیل کرد . همزمان با ورود به دانشگاه شروع به همکاری با مطبوعات شد . او با روزنامه هایی چون همشهری ، همشهری مناطق ، اعتماد ، اعتماد ملی ، شرق ، تهران امروز ، فرهیختگان و ماهنامه ی ادبی گلستانه ، مجله ی نقش آفرینان ، ماهنامه ی رودکی و سینما- چشم ( روح سرگردان موزه سینما )، ماهنامه ی سیاسی فرهنگی دنیای قلم . . . همکاری کرده است .