
وقتی اولین بار اسم (( تنها دوبار زندگی میکنیم )) رو میشنوی ، میفهمی که فیلمساز خوب تونسته با این جمله ی پارادوکسیکالش جذبت کنه ، اما به خودت میگی اینم یه حقه ی روشنفکریه ولش کن . اما به یکی دو روز نمیکشه که هی اس ام اس ی و پای تلفنی میشنفی که بیا برو فیلم رو ببین شاهکاره ! خلاصه اش که میرم ببینم که از قافله عقب نمونم . توی سینمایی مردی توی برف و سرما میون مه و توی کوه داره با یه کوله پشتی راه میره به مردی که دور تر ایستاده میگه :” خسته نباشی “..” میخوام برم لیر ! “. فیلم شروع میشه ، یه مقدمه ی به درد به خور جون دار میبینیم که توش صد تا کاشت داره کوله پشتی ؟ لیر؟ کوهستان؟ دکتر؟ بی هوش شدن سیامک ؟ شایدم مرگ سیامک؟. یه مردی (علیرضا آقاخانی) رو میبینیم که نگاهاش از همون پلان های اولش سحرت میکنه ، بعد فیلم میره رو تیتراژی که همون عنوان بندی فیلمه . پرده ی سینما سیاهه …یه هو یه نفر پرده رو میکشه کنار و ما ابرها رو میبینیم . از زاویه ی دیگه نشون میده مرد (سیامک – علیرضا آقاخانی ) از توی قبر بلند میشه . فیلم از این جاست که شروع میشه .تو میگردی دنبال سئوالات و تا اواسط فیلم نمیدونی چرا؟ کی؟ کوله پشتی توی اتوبوس سیامک جا مونده ؟ چرا دوستش ناصر میمیره ؟ چرا مرگش رو دوبار نشون میده ؟ نکنه سیامک توی کما رفته ؟ نکنه کسی کشته سیامک رو ؟ جریان جزیره ای که شهرزاد ازش میگفت چیه ؟ آهان نه داستان به همین سادگیه فیلم میخواد بگه اگر دوبار زندگی کنیم چه ها میکنیم ؟ آیا دوبار زندگی میکنیم ؟ آیا مرد توی کما بوده و برگشته به این دنیا ؟ چرا یه جاهایی از فیلم این قدر یاد نفس عمیق میفتم ؟ چرا آدمها مرموزن …عین سادگی …اون تقویم روی دیوار چرا مدل آینه ای و برعکسه حروفش ؟چرا ؟ چه مونتاژ و تدوین و جامپ کات هایی ! چه حساب کتابی ! چه عشقی ؟ عشق …آی عشق ، عشق چره ی آبیت پیدا نیست …….فیلم تموم میشه (البته کلی چیزها رو نا گفته میگذارم که برید ببینیدش) و دارم فکر میکنم من اگر به هر دلیلی دوبار زندگی میکردم ….باید اولش میرفتم سیسیل و دار و دسته ی سیسیلی ها رو با چاقو کش های زورآباد رو میاورم ور دست خودم میدادم ت….//م بعضی ها رو پاپیون بزنن دور گردنشون و از وسط دو نصفشون میکردن… اگر دوبار زندگی میکردم شاید باز خودم رو میکشتم . چون من آدم جاه طلبی ام و حسرت هام زیادی بزرگن . دیدن این فیلم برای عوام برای سلامتشون و الباقی خوب نیست چون خوردن چیپس و پفکشون کوفتشون میشه . به هر حال دیدن این فیلم برای آدم هایی که دوست دارن ادای روشنفکری هم در بیارن خوب نیست چون مال این حرف ها نیستن . دیدن این فیلم فقط برای کسایی خوبه که دلشون جلو تر از مغزشون میره .
راستی این جا کسی به تناسخ اعتقادی داره ؟

غریبه ای در خانه ، نوشته ی نوشین تبریزی که صد البته صد البته اقتباس از داستان اریک امانوئل اشمیت را تبدیل به نمایشنامه کرده به کارگردانی دلارا نوشین کاری بود درخشان و در نوع خود کم نظیر . چون اشمیت بی نظیر است . البته نا گفته نماند که بازی فوق العاده ی ریما رامین فر بر خلاف انتظار چشم گیر بود از هر وجه که نگاه میکردی نقص نداشت . امیدوارم هنوز اجرا داشته باشند و تا این ایام سپری شد بی تردید به دیدنش بروید . در بروشور جوایز و کاندیدهایی که این نمایش ا زآن خود کرده را خواهید خواند .
ساناز سید اصفهانی میس شانزه لیزه در جزیره ای در کهکشان
سلام
هیچ حوصله ندارم میس جان
یه جور ناجوری دمقم …نمی دونم چه مرگمه ولی حال و حوصله هیچ کاری رو ندارم
نه نوشتن
نه خوندن
فقط اینو می دونم که تحت هر شرایطی یاد گرفتم "منتظر باشم" …منتظر چی ؟ نمی دونم
شاید منتظر امید
نوشته ات در باره ی فروغ را خواندم.لذت بردم.و این لذت زمانی زیاد تر شد که صداقتت را احساس کردم.هرچند این صداقت آمیزه یی بود از حسرت،حسادت،و صد البته بد جنسی های خاص زنانه توام با غرور و خود باوری.
در باره ی فیلم هم چون نه ایرانیم نه در ایران ، نمی توانم نظر بدهم.
بافت تابلوفرش تصویری ابتکاری نو از گروه تولیدی فرش هدیه
فرش وتابلوفرش به عنوان یکی از نمادهای اصیل ایرانی در دنیا شناخته شده است.واینکه بتوان عکس شخصی وخانوادگی وعزیزان وبزرگان ومشاهیر را در تاروپود تابلوفرش بافت هنری نو است که می تواند به عنوان هدیه ای گرانبها وماندگار ومخصوصا با اصالت هنر ایرانی برای عزیزان شما جالب وغافلگیر کننده باشد.
تابلوفرش تصویری هدیه افتخار دارد که می تواند با پشتوانه سالها تجربه طرحهای انتخابی شما اعم از عکس آرم لوگو وغیره را به صورت تابلوفرش سفارشی بافته و در اسرع وقت تحویل نماید
…………………………………………………………………………………………
بافت وتبدیل عکس شخصی به تابلوفرش
بهترین هدیه برای بهترینها
ماندگارترین یادگاری
و نفیس ترین سوغات ایرانی
……………………………………………………………………………………………
بهترین هدیه و کادو برای جشن تولد,عروسی,عید نوروز,ولنتاین,روز مادر,روز زن,روز پدر,سالگردازدواج.
کادوی فارغ التحصیلی . بهترین سوغات ایرانی
بهترین هدیه برای بهترین دوستان
سلام رفیق
می بینم که بازم پیشنهادات آااس رو کن داریم اینجا. سعی می کنم بعد از این ایام کتک خوری حتما ببینمشون.
همی الان دارم با پایی شَل و کمر و دستی کبود واست می نویسم. نمی دونم این روزا کجایی ولی حداقل به ماهایی که داریم واسه یه قطره آزادی واسه هممون اینریختی میشیم فکر کن.
بازم اینجا کلی باحاله. آدم دردای تنشو یادش میره. کِیف می کنه.
چه اطلاعات خوبی درباره فیلم و نمایش های روز . اگرچه خودم رو روشنفکر نمیدونم ولی هر دو رو میرم میبینم . …. مرسی از این معرفی های هوشمندانه و به اندازه …. راستی از نظر من مرگ پایانه , تناسخ که شوخیه . وودی آلن میگه : "من از این نمی ترسم که دنیایی بعد از این دنیا وجود نداشته باشه از این میترسم که دنیایی بعد از این دنیا وجود داشته باشه . " … همین یه دنیا رو تلاش کنیم با سختی و اندوه کمتر بگذرونیم هنر کردیم … دوست دارم ببینمت دلم برات تنگ شده …
سرکه خونده میشی میس. مرامهمدارم زیادددددد:))). دیدم حال احوال خوبه .مزاحم نشم.سلام
اتفاقا دلم میخواد این فیلمو برم، تو اولین فرصت.
سلام میس جان خوبی؟،
هنوز از بیماری قبلی کامل فارغ نشده بودم که سرماخورده شدید شدم! انگاری خدا منو آفریده که بیماریهای مختلف رو روم امتحان کنه! ای تو روحم!
من که اینجا دارم حسرت این فیلمها و تئاترها رو میخورم تو جای ما نایب الزیاره باش! گوارای وجود مبارکت!
سلام میس جان
فیلم فوق العاده زیبا و تاثیر گذار بود . می بینی عشق با آدمها چکار میکنه . موقع دیدن فیلم خیلی به راننده تاکسی فکر میکردم و موقع دیدن شهرزاد و جزیره اش در اقیانوس به میس شانزه لیزه و جزیره اش در کهکشان .
لطفا دیگه از سلام کلوزاپ استفاده نکن !
سلام
هیچ حوصله ندارم میس جان
یه جور ناجوری دمقم …نمی دونم چه مرگمه ولی حال و حوصله هیچ کاری رو ندارم
نه نوشتن
نه خوندن
فقط اینو می دونم که تحت هر شرایطی یاد گرفتم "منتظر باشم" …منتظر چی ؟ نمی دونم
شاید منتظر امید
نوشته ات در باره ی فروغ را خواندم.لذت بردم.و این لذت زمانی زیاد تر شد که صداقتت را احساس کردم.هرچند این صداقت آمیزه یی بود از حسرت،حسادت،و صد البته بد جنسی های خاص زنانه توام با غرور و خود باوری.
در باره ی فیلم هم چون نه ایرانیم نه در ایران ، نمی توانم نظر بدهم.
بافت تابلوفرش تصویری ابتکاری نو از گروه تولیدی فرش هدیه
فرش وتابلوفرش به عنوان یکی از نمادهای اصیل ایرانی در دنیا شناخته شده است.واینکه بتوان عکس شخصی وخانوادگی وعزیزان وبزرگان ومشاهیر را در تاروپود تابلوفرش بافت هنری نو است که می تواند به عنوان هدیه ای گرانبها وماندگار ومخصوصا با اصالت هنر ایرانی برای عزیزان شما جالب وغافلگیر کننده باشد.
تابلوفرش تصویری هدیه افتخار دارد که می تواند با پشتوانه سالها تجربه طرحهای انتخابی شما اعم از عکس آرم لوگو وغیره را به صورت تابلوفرش سفارشی بافته و در اسرع وقت تحویل نماید
…………………………………………………………………………………………
بافت وتبدیل عکس شخصی به تابلوفرش
بهترین هدیه برای بهترینها
ماندگارترین یادگاری
و نفیس ترین سوغات ایرانی
……………………………………………………………………………………………
بهترین هدیه و کادو برای جشن تولد,عروسی,عید نوروز,ولنتاین,روز مادر,روز زن,روز پدر,سالگردازدواج.
کادوی فارغ التحصیلی . بهترین سوغات ایرانی
بهترین هدیه برای بهترین دوستان
سلام رفیق
می بینم که بازم پیشنهادات آااس رو کن داریم اینجا. سعی می کنم بعد از این ایام کتک خوری حتما ببینمشون.
همی الان دارم با پایی شَل و کمر و دستی کبود واست می نویسم. نمی دونم این روزا کجایی ولی حداقل به ماهایی که داریم واسه یه قطره آزادی واسه هممون اینریختی میشیم فکر کن.
بازم اینجا کلی باحاله. آدم دردای تنشو یادش میره. کِیف می کنه.
چه اطلاعات خوبی درباره فیلم و نمایش های روز . اگرچه خودم رو روشنفکر نمیدونم ولی هر دو رو میرم میبینم . …. مرسی از این معرفی های هوشمندانه و به اندازه …. راستی از نظر من مرگ پایانه , تناسخ که شوخیه . وودی آلن میگه : "من از این نمی ترسم که دنیایی بعد از این دنیا وجود نداشته باشه از این میترسم که دنیایی بعد از این دنیا وجود داشته باشه . " … همین یه دنیا رو تلاش کنیم با سختی و اندوه کمتر بگذرونیم هنر کردیم … دوست دارم ببینمت دلم برات تنگ شده …
سرکه خونده میشی میس. مرامهمدارم زیادددددد:))). دیدم حال احوال خوبه .مزاحم نشم.سلام
اتفاقا دلم میخواد این فیلمو برم، تو اولین فرصت.
سلام میس جان خوبی؟،
هنوز از بیماری قبلی کامل فارغ نشده بودم که سرماخورده شدید شدم! انگاری خدا منو آفریده که بیماریهای مختلف رو روم امتحان کنه! ای تو روحم!
من که اینجا دارم حسرت این فیلمها و تئاترها رو میخورم تو جای ما نایب الزیاره باش! گوارای وجود مبارکت!
سلام میس جان
فیلم فوق العاده زیبا و تاثیر گذار بود . می بینی عشق با آدمها چکار میکنه . موقع دیدن فیلم خیلی به راننده تاکسی فکر میکردم و موقع دیدن شهرزاد و جزیره اش در اقیانوس به میس شانزه لیزه و جزیره اش در کهکشان .
لطفا دیگه از سلام کلوزاپ استفاده نکن !
آپ شد
این فیلمی بود که تازگیا دیده بودم و دوسش داشتم خواستم اگه دیدی نظرتو راجبش بدونم همین نخواستم نقدش کنی که، قصد داشتم دیگه واست کامنت نزارم اما تو یکی از پستهات نوشته بودی هر کی بخونه و نظر نده خائنه گفتم خب حتما خیلی واست مهمه،اما ای کاش هیچوقت واست کامنت نمیزاشتم اونجوری بازم میتونستم مطالبتو بخونم بدونه اینکه ازت دلخوری ای داشته باشم اینقدر واسم آدم جالبی بودی که بعضی از شبا خوابتو میدیدم و بات خیالبافی میکردم… با میس شانزه لیزه… نمیدونم شاید همش بخاطر تنهاییه زیاده، انگار نمیتونم حتی در این حد کسی رو دوست داشته باشم عادت کردم تو ذوقم بخوره…تقصیر خودمه میدونم…همیشه باید فاصلمو با دیگران حفظ کنم همیشه باید از دور نگاهشون کنم…دلم گرفته… نمیدونم الان راجبه من چه فکری میکنی…باشه دیگه هیچوقت اینجا نمیام میدونم الان تو دلت میگی به درک…ما همیشه وانمود میکنیم که دیگران واسمون مهم هستن…
خطهای ما دیگه از رویه هم رد نمیشن
میدونم الان دیگه مهم نیس اما اسمم ملیحه ست…
خدافس
باورت داشتم از روز نخست
امدی تا باشی
و پر از شعر پر از همهمه بودی اما
هیچ حرفی نزدی..
خوب من میفهمم از دو چشمت همه حرف تو را
بی کلام اینجا باش
اخر اینجا بودن نیست محتاج صدا
بودنت با دل من
بی صدا هم زیباست
سلام میس جون
واقعا هم زن هایی ازین دست مایه ی افتخارن. من هم خیلی خیلی لذت بردم از خوندن این کتاب. در مورد عکس هم، بله. آلکوس و اوریانا هستن؛ خودشونن…
در مورد تنها دو بار زندگی می کنیم هم این چند روز چند تا مطلب خوندم، با این نوشته ی تو هم دیگه واجب شد برم فیلم رو ببینم…
آخرین فیلمی که دیدم کتاب قانون بود و این یعنی نمیدونم چرا انقدر سینما به نظرم دووووور میاد !!!!!

شایدم تقصیر امتحاناست !
من دلم یه عالم تفریح سالم فرهنگی میخواد !
آپ شد
این فیلمی بود که تازگیا دیده بودم و دوسش داشتم خواستم اگه دیدی نظرتو راجبش بدونم همین نخواستم نقدش کنی که، قصد داشتم دیگه واست کامنت نزارم اما تو یکی از پستهات نوشته بودی هر کی بخونه و نظر نده خائنه گفتم خب حتما خیلی واست مهمه،اما ای کاش هیچوقت واست کامنت نمیزاشتم اونجوری بازم میتونستم مطالبتو بخونم بدونه اینکه ازت دلخوری ای داشته باشم اینقدر واسم آدم جالبی بودی که بعضی از شبا خوابتو میدیدم و بات خیالبافی میکردم… با میس شانزه لیزه… نمیدونم شاید همش بخاطر تنهاییه زیاده، انگار نمیتونم حتی در این حد کسی رو دوست داشته باشم عادت کردم تو ذوقم بخوره…تقصیر خودمه میدونم…همیشه باید فاصلمو با دیگران حفظ کنم همیشه باید از دور نگاهشون کنم…دلم گرفته… نمیدونم الان راجبه من چه فکری میکنی…باشه دیگه هیچوقت اینجا نمیام میدونم الان تو دلت میگی به درک…ما همیشه وانمود میکنیم که دیگران واسمون مهم هستن…
خطهای ما دیگه از رویه هم رد نمیشن
میدونم الان دیگه مهم نیس اما اسمم ملیحه ست…
خدافس
باورت داشتم از روز نخست
امدی تا باشی
و پر از شعر پر از همهمه بودی اما
هیچ حرفی نزدی..
خوب من میفهمم از دو چشمت همه حرف تو را
بی کلام اینجا باش
اخر اینجا بودن نیست محتاج صدا
بودنت با دل من
بی صدا هم زیباست
شاید باید برای آشنایی با وب جالبت باید ممنون توکا باشم…
🙂
سلام میس شانزه لیزه عزیز
حالت چطوره؟
راستش گفتم بی معرفتیه بخونمت و کامنت نزارم نوشته هات همچنان جالب و خوندنیه
راستی نمیدونم فیلم گرگ و میش رو دیدی یا نه دوست دارم نظرت رو راجبش بدونم
سلام میس جون
واقعا هم زن هایی ازین دست مایه ی افتخارن. من هم خیلی خیلی لذت بردم از خوندن این کتاب. در مورد عکس هم، بله. آلکوس و اوریانا هستن؛ خودشونن…
در مورد تنها دو بار زندگی می کنیم هم این چند روز چند تا مطلب خوندم، با این نوشته ی تو هم دیگه واجب شد برم فیلم رو ببینم…
آخرین فیلمی که دیدم کتاب قانون بود و این یعنی نمیدونم چرا انقدر سینما به نظرم دووووور میاد !!!!!

شایدم تقصیر امتحاناست !
من دلم یه عالم تفریح سالم فرهنگی میخواد !