محمود دولت آبادی

همراه استاد محمود دولت آبادی

نویسنده تنها‌ترین مخلوق جهان است !

لاف نمیزنم ، گوش دار ، هرچه مینویسم در حدودِ سرهم بندی ست .

نوشتن از آماس ِ روح و نَشتَش از جانِ قلم . مگر می‌شود کوه کوه بارید و شرح داد که سیلاب ِاین بارش ، تنها از پس ِخمیدگی مویرگ‌های خرد و خلاقیت و لولای جانِ قلم به درآمده ؟ نه نمی‌شود ، قابله‌ی کلام همین قلم ِشکستنی ست با کاغذی هفت جوش، جان پناهِ غسل دادن روایت ، باورتان میشود ؟

یک نفر جگرش را داشته باشد بگوید طوفان ِذهن نویسنده چه رنگی دارد ؟

این خلوتِ غلیظ چند میزان چنگ و سکوت دارد ؟ وزنش چقدر است ؟

اصلا در رکعت چندم ِ بازنویسی ،کتاب کتاب شده است ؟ کجای زمان ، بعد از ساعت‌ها نوشتن و پاره کردن سرانجامْ داستان به انتها رسیده است ؟ صبح‌گاه یا مماسِ فلق به شفق ؟ کِی ؟

کسی شاهد آن لحظه‌ی خلق بوده است ؟

رمان ! صیقل دادن خیال ، نهادنِ سرستون‌هایش بر بنای متن.سوهان بر تن طفلکی نطفه‌ی مبدأ.

#داستان#رمان#کلیدر ؟

به میخ کشیدن ِمفصلِ انگشت میان خشت خشتِ بازنویسی ها . سوختنِ هر چه ساختی . از سر نوشتن . صدشروع از سر . گُر گرفتگی ، شناور در شنگرفِ سیالِ ذهن.

آن کتاب بی پناهِ توی کتابخانه تان ، پشت ِ هق هق ‌ها و بغض ها و خنچ بر روح کشیدن ‌ها و درد بر جان کوفتن‌ها قوام یافته . البت غرضم شخصا برای این امروز و میلاد مبارک استاد #محمود_دولت_آبادی ست .

دنیا حیف شد .زیرا این فارسی ناممکن در ترجمه را نفهمید و نخواند و تجربه اش نکرد .

او سزاوار بالاترین جایگاه را میان نویسندگان بزرگ جهان دارد .

که در این خاک ، هرگز حرمتِ نویسنده حفظ نشد ، هرچقدر میخواهید کج شوید و خم شوید و تعارف کنید .

دکانِ تعارف و دست‌بوسی بسیار داغ است اما حقیقت این است که داستان‌نویسان تنها ترین قشر جامعه‌اند . تنهاترین مخلوق.

سانازسیداصفهانی

درباره ساناز سید اصفهانی

متولد 14 . 9 . 1360 در تهران ، از سن پنج سالگی وارد هنرستان عالی موسیقی شد و بعد به مدرسه ی هنر و ادبیات ِ صدا و سیما رفت . ساز تخصصی او پیانو بود که به صلاحدید خانواده از ادامه ی تحصیل در این رشته به صورت تخصصی منصرف شد و وارد رشته ی ریاضی فیزیک شد و پیانو را در کنار درس با اساتید مجرب به صورت خصوصی فرا گرفت . او دارای مدرک انیمیشن کامپیوتری از مجتمع فنی تهران میباشد و همزمان با تحصیل و کار در این رشته وارد دانشگاه سوره ی تهران شد و در رشته ی تئاتر ، گرایش ادبیات دراماتیک تحصیل کرد . همزمان با ورود به دانشگاه شروع به همکاری با مطبوعات شد . او با روزنامه هایی چون همشهری ، همشهری مناطق ، اعتماد ، اعتماد ملی ، شرق ، تهران امروز ، فرهیختگان و ماهنامه ی ادبی گلستانه ، مجله ی نقش آفرینان ، ماهنامه ی رودکی و سینما- چشم ( روح سرگردان موزه سینما )، ماهنامه ی سیاسی فرهنگی دنیای قلم . . . همکاری کرده است .