چاپ دوم کتاب اسم این کتاب دتول نیست .

اسم این کتاب دتول نیست ، نوشته ساناز سیداصفهانی به چاپ دوم رسید .

این کتاب شامل مجموعه‌ای از داستان‌های بلند و ترسناک فارسی است. این داستان‌ها عبارت از دتول، فلامینگو و یازده رقمی هستند. ویژگی مشترک این سه داستان فضای شهرنشینی و ساختمانی شدن معماری زندگی معاصر است.

داستان ( دتول ) روایت دختری است به نام نانیز که بعد از سال‌ها به خانه پدری‌اش بازگشته و متوجه میشود مادر وسواسی‌اش با مردی کوته قامت و معتاد ازدواج‌کرده، نانیز می‌خواهد ارثیه ای که از خانواده به او رسیده را پس بدهد که در این راه مجبور به خشونت میشود .

او نمی‌خواهد وارث چیزی از خانواده‌ای سمی باشد .

داستان ( فلامینگو ) روایت زندگی دختری ساکن بلوک‌های سیمانی است که عاشق مرد نقاشی می‌شود؛ اما دختر اعتیاد دارد. او در شهری شبیه‌ ارومیه زندگی می‌کند. دریاچه ی شهر دارد خشک می‌شود و فلامینگوها می‌میرند و همه‌ی مردم در حال ِ ترکِ شهر هستند؛ اما دختر و هفت زن دیگر آماده‌اند تا به فانوس دریایی میان کویر خشک شده دریا بروند تا جادوگر تازه وارد را ببینند و به آرزوهایشان برسند. این داستان در نهایت به جایی می‌رسد که دختر برای نجات دریاچه مردم را دور خود جمع می‌کند.هنر پرفورمنس موجب احیا دریاچه میشود .

داستان ( یازده رقمی ) داستان رو به رویی و مواجهه ی دو زن است که یکی گذشته و دیگری آینده‌ی همان زن است ، آن ها در ( کافه اسکله ) با هم دیدار دارند ، موتیفی که در همه ی قصه ها ی کتاب تکرار شده ، دیدار آن دو در انتهای داستان یک آگاهی و پیام برای زن جوان تر دارد .موضوع داستانها تک افتادگی انسانها ، عشق ، آگاهی و جسارت است .

اسم این کتاب دتول نیست ، نوشته ساناز سیداصفهانی توسط انتشارات حوض نقره تابستان ۹۸ وارد بازار کتاب شد و در بهار سال ۱۴۰۳ به چاپ دوم رسید و وارد بازار کتاب شد .

درباره ساناز سید اصفهانی

متولد 14 . 9 . 1360 در تهران ، از سن پنج سالگی وارد هنرستان عالی موسیقی شد و بعد به مدرسه ی هنر و ادبیات ِ صدا و سیما رفت . ساز تخصصی او پیانو بود که به صلاحدید خانواده از ادامه ی تحصیل در این رشته به صورت تخصصی منصرف شد و وارد رشته ی ریاضی فیزیک شد و پیانو را در کنار درس با اساتید مجرب به صورت خصوصی فرا گرفت . او دارای مدرک انیمیشن کامپیوتری از مجتمع فنی تهران میباشد و همزمان با تحصیل و کار در این رشته وارد دانشگاه سوره ی تهران شد و در رشته ی تئاتر ، گرایش ادبیات دراماتیک تحصیل کرد . همزمان با ورود به دانشگاه شروع به همکاری با مطبوعات شد . او با روزنامه هایی چون همشهری ، همشهری مناطق ، اعتماد ، اعتماد ملی ، شرق ، تهران امروز ، فرهیختگان و ماهنامه ی ادبی گلستانه ، مجله ی نقش آفرینان ، ماهنامه ی رودکی و سینما- چشم ( روح سرگردان موزه سینما )، ماهنامه ی سیاسی فرهنگی دنیای قلم . . . همکاری کرده است .