آتنه فقیه نصیری به مثابه‌ی ژاندارک

آتنه فقیه نصیری

آتنه فقیه نصیری به مثابه‌ی ژاندارک » یحتمل آن نابخردانِ دون مایه‌ ای که تیتر بزرگِ « آتنه … با چهره‌ای شکسته به سینما بازگشت» را نوشته‌اند ، نه ژاندارک را می‌شناسند و نه می‌دانند که چرا به صلیبش کشیدند و زنده زنده سوزاندنش ! . . در این عکس ، آتنه فقیه نصیری را میبینیم با قامتی استوار و نگاهی نافذ ، خیره به جایی که محلِ بازی‌اش است . او زیبا و کاملا طبیعی است . او دقیقا همان آتنه‌ی ملوسی ست که ریزگی اندامش و تُن صدای خاصش او را از بازیگران هم نسل‌ خویش متمایز می‌کند . او با حفظِ خط خنده اش باعث دیده‌تر شدن لب های دالبری کم نظیرش در سینما شده ، او بدون تزریق‌های شهوت‌ناک بی پروای گونه و چربی ،اضلاعِ بعید صورتش را به رخ عکاس میکشد ، او با چشمانی درشت و سیاه در چشمخانه‌ی پیکره‌اش در حال بازیگری ست و سرش بر گردنِ صافش استوار گشته است . حتما پولِ هزار عمل بکش خوشگلم کن را دارد ، اینکه او از خودش یک باربی یا عروسک نمایشی نساخته ، یعنی باور به طبیعت خود ، اگر این باور نبود او هنوز رو به روی دوربین نبود.او در این عکس یکی از زیباترین و جسورترین بازیگر زن معاصر است .بی هیچ دخل و تصرفی . دستان زیبایش و فیگور لطیفش او را دلبرانه و مخاطب را کنجکاو میکند . . . و اما این دروغ بزرگ که ایرانیان ، هنردوست و با فرهنگ و مهمان نوازند را با هیچ چیزی نمیشود از تاریخ ترور شخصیت رسانه‌ای پاک کرد . تنها در این جغرافیاست که « بیماری » مایه‌ی شرم است . شما که ام.اس. را بهانه میکنید برای داغی خبر ، نمیدانید « ماهیت زبان» چیست ، شما در برابر تک تک جملات خود مسئولید ، شما بازیگری که سرِپا شده را با متنی که جامعه‌ی کج سلیقه‌ی اینستاگرامی را متعجب کند مینویسید تا « خبر داغ » ایجاد کنید و لایک بگیرید و پول کثیف تبلیغاتتان در بیاید . شما زنده زنده یک آدم امیدوارِ معصوم و مقاوم را به صلیب میکشید و آتش میزنید .در برابر تمام بیماران ام اسی ، در برابر خلق ابتذال و گناهی که کرده‌اید باید مجازات شوید . و در آخر کسانی که با آخی گفتن‌ها و لایک هایشان ، باعث ترند شدن یک خبرکثیف شدند و باور پَستِ شما را داغ‌تر کردند هیزم در آتش جهالت شما انداختند از شما هم بدترند. اُف بر شمایان .

ساناز سیداصفهانی

درباره ساناز سید اصفهانی

متولد 14 . 9 . 1360 در تهران ، از سن پنج سالگی وارد هنرستان عالی موسیقی شد و بعد به مدرسه ی هنر و ادبیات ِ صدا و سیما رفت . ساز تخصصی او پیانو بود که به صلاحدید خانواده از ادامه ی تحصیل در این رشته به صورت تخصصی منصرف شد و وارد رشته ی ریاضی فیزیک شد و پیانو را در کنار درس با اساتید مجرب به صورت خصوصی فرا گرفت . او دارای مدرک انیمیشن کامپیوتری از مجتمع فنی تهران میباشد و همزمان با تحصیل و کار در این رشته وارد دانشگاه سوره ی تهران شد و در رشته ی تئاتر ، گرایش ادبیات دراماتیک تحصیل کرد . همزمان با ورود به دانشگاه شروع به همکاری با مطبوعات شد . او با روزنامه هایی چون همشهری ، همشهری مناطق ، اعتماد ، اعتماد ملی ، شرق ، تهران امروز ، فرهیختگان و ماهنامه ی ادبی گلستانه ، مجله ی نقش آفرینان ، ماهنامه ی رودکی و سینما- چشم ( روح سرگردان موزه سینما )، ماهنامه ی سیاسی فرهنگی دنیای قلم . . . همکاری کرده است .