کورتاژ خاطره در خزینه

كورتاژِ خاطره وسطِ تبِ حمام عمومى شد رگبار ِ كابوسِ يك مادرِ حيوونى . نوزادى كه نصفه به دنيا آمد ، يك نصفش چنگ به ريسمانِ ناف ، نصفه ى ديگرش تن زده به لغزشگاه، دو دستى روى زمين و دستى دستى توى خواب. راه روى شطِ تقويم و گاه دست توى آبدانِ جنينى در پى آغوشى … اصلى ، نسبى ، سببى ، حسبى . نصفى در صبحگاه به مرگ اندر شدن، نصفى شبانگاه منكرِ آن دگر شدن . خطِ خاطره رد نميشود ، وصله شده به عطرى، مكانى، زمانى ، مثلِ نور ظاهر ميشود . كفن پيچش كنى زنده زنده لگد به سنگ لحد زند. زوركى زنده شود . به خاطره تلخكى بايد داد، نشئه يا خمارش يا مستش بايد كرد سپس سرش را زيرِ تيغ گيوتين بايد بريد ، مثل كله ى خيار . او نصفه ميميرد. هر بار توى بخار حمام جوانه ميزند ، به دنيا ميايد ، ميانِ كَفِ صابون و نرم كننده هويدا ميشود ، ميرود توى چاهك. هر دوش به دوش كورتاژِ ميشود . 🔘 كلاژ در بستر عكسِ روزبه عزيز كار شده است .

درباره ساناز سید اصفهانی

متولد 14 . 9 . 1360 در تهران ، از سن پنج سالگی وارد هنرستان عالی موسیقی شد و بعد به مدرسه ی هنر و ادبیات ِ صدا و سیما رفت . ساز تخصصی او پیانو بود که به صلاحدید خانواده از ادامه ی تحصیل در این رشته به صورت تخصصی منصرف شد و وارد رشته ی ریاضی فیزیک شد و پیانو را در کنار درس با اساتید مجرب به صورت خصوصی فرا گرفت . او دارای مدرک انیمیشن کامپیوتری از مجتمع فنی تهران میباشد و همزمان با تحصیل و کار در این رشته وارد دانشگاه سوره ی تهران شد و در رشته ی تئاتر ، گرایش ادبیات دراماتیک تحصیل کرد . همزمان با ورود به دانشگاه شروع به همکاری با مطبوعات شد . او با روزنامه هایی چون همشهری ، همشهری مناطق ، اعتماد ، اعتماد ملی ، شرق ، تهران امروز ، فرهیختگان و ماهنامه ی ادبی گلستانه ، مجله ی نقش آفرینان ، ماهنامه ی رودکی و سینما- چشم ( روح سرگردان موزه سینما )، ماهنامه ی سیاسی فرهنگی دنیای قلم . . . همکاری کرده است .